شرایط تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس چه مزایایی دارد؟ کشور قبرس واقع در جنوب ترکیه و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه شناخته شده است. کشور قبرس از لحاظ جغرافیایی این کشور واقع در آسیاست اما قسمتی از کشور قبرس از لحاظ سیاسی عضوی از اروپا و البته اتحادیه اروپا می باشد.
هزینه تحصیل در قبرس نسبت به کیفیت تحصیلی ارائه شده مقرون به صرفه است و شهریه دانشگاه‌ های قبرس در مقایسه با سایر نقاط اروپا به شدت مناسب است.

کشور قبرس امکانات تحصیلی مناسبی را جهت دانشجویان فراهم می آورد. هر سال بیشتر از 10 هزار دانشجو برای تحصیل به قبرس مهاجرت می کنند.
پذیرش از دانشگاه های قبرس مطابق سوابق تحصیلی فرد متقاضی است و هیچ نوع آزمون ورودی برای دانشگاه های قبرس وجود ندارد، تنها آزمون در قبرس آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه های کشور قبرس است.

تحصیل در قبرس

کشور قبرس شامل 3 دانشگاه دولتی و 5 دانشگاه خصوصی است که هر کدام از آنها در رشته های مختلفی دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری می پذیرند.
فرد متقاضی برای تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشد. سپس باید دانشگاهی که رشته دلخواهش را دارد، پیدا کند و درخواست پذیرش خود را به دانشگاه قبرس ارسال کند.
هیچ مدرک زبانی برای پذیرش جهت تحصیل در قبرس لازم نیست اما در صورت نیاز یک دوره های زبان برای آموزش زبان در قبرس برگزار می شود که می تواند در آن شرکت نماید.

تدریس در مدارس دولتی این کشور به زبان یونانی انجام می شود و برای افراد بین 5 تا 18 سال رایگان است؛ کسانی که در مدارس دولتی تحصیل می کنند و نمیتوانند یونانی صحبت کنند آموزش های ویژه ای را در زبان سپری می کنند. بیشتر مدارس خصوصی زبان انگلیسی و فرانسوی را نیز تدریس می­ نمایند.

مدارس بین المللی بسیار خوب در قبرس به شرح زیر است:

  • مدرسه خصوصی هریتج قبرس
  • مدرسه آمریکایی لارکانا قبرس
  • کادمی آمریکایی نیکوزیه قبرس
  • کادمی انگلیسی نیکوزیه قبرس
  • درسه فالکون قبرس
  • دبیرستان زنیون قبرس

دوره کارشناسی در کشور قبرس 4 -3 سال زمان می برد و زبان قبرس شمالی انگلیسی و قبرس جنوبی انگلیسی و یونانی می باشد . دوره کارشناسی ارشد در کشور قبرس 2 سال زمان می برد که با داشتن پایان نامه و به زبان انگلیسی انجام می شود.
افراد متقاضی با مدرک زبان با نمره 5 و 6 میتوانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند. دوره دکترا در قبرس نیز بین 4 تا 5 سال با داشتن پایان نامه به طول می انجامد. متقاضیان باید مدرک معتبر کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه کنند.

بر این اساس ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان طی جلسات مشاوره بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد کرده و پاسخگوی پرسش های شما می باشیم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *